Ledig dag!

Vaknade inte förrän 8 idag. Wohoo! Rekord för att va' jag! Det va' sååå skönt att inte behöva vakna till ngt alarm. Härliga, lediga dag!

Har haft två heldagar på jobbet på raken. Fredag och lördag jobbade jag ända från 7-16. Phu! Skönt att va' ledig idag, men imorgon börjar en ganska så tuff vecka, då jag jobbar mån-fre. Min sista vecka på schemat, så man ska inte gnälla. Vecka 29 kommer jag att vara helt ledig, sen går jag över på kvällar/helger igen.

Igår efter jobbet så åkte vi in till stan. Mamma bjöd på pizza, för att hon fyllt år. Det va' gott, och barnen skötte sig exemplariskt, som vanligt. Förstår inte folk som inte tar med sig sina barn ut nånstans. Jag har aldrig upplevt att det e' några som helst problem. Men det blir ju vad man gör det till.

Väl hemma i K-dala igen blev det fika hos mamma. Jordgubbstårta och kanelbullar. Yum! Vi kunde dock inte stanna så länge, för Leon va' jättetrött. Han kom i säng strax efter 20.30 och sover än.

Jag har precis ätit frukost, och tänkte snart gå ner i tvättstugan en sväng. Solen skiner ute, så vi får väl c om det blir en tur till sjön lite senare. Hade varit gutt! Annars ska vi inte göra ngt spec idag, utan bara vara. Det behöver jag!

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0