Packdax!

Regniga fredag. Vi håller oss inomhus. Men vad gör det, när man ändå har en miljon saker som måste fixas. Jag ska packa till oss allihop. Det blir en del packning till 2 vuxna, 4 barn och 1 hund. Kläder, blöjor, hundmat, toalettartiklar, våtservetter, leksaker, böcker, en och annan film, spel.. Listan kan göras lång. Iofs så har Elida med sig en del, och Stina tog med sig syskonvagnen i tisdags, men bilen kommer ändå bli full. Och ändå kommer vi att glömma ngt. Som alltid :)

Igårkväll va' jag och mamma på bio, för att äntligen få c den absolut sista filmen med Harry Potter. Sååå bra den va'! Vilket avslut! Filmen varade i drygt 2 timmar, men det kändes verkligen inte som så lång tid när man satt där. Synd att Elida inte va' hemma, annars hade hon oxå fått följa med. Hon e' ett lika stort fan som sin mamma :) Får nog läsa om böckerna snart, så man får uppleva den fantastiska historien en gång till.

Låg vaken länge inatt, och läste min bok. Den e' så svår att lägga ifrån sig, trots att den bitvis e' så hemsk, så det gör ont i hela mitt väsen. Boken heter "Jag älskar dig inte" och e' skriven av Christina Stielli. Den handlar om en kvinna, vars man lämnar henne för en annan. Vartenda ord e' skrivet med en sådan känsla, som om hon själv varit med om detta. Man lever sig in i kvinnans förtvivlan, hjärtesorg, hämnd. Man kan känna hennes ihopsnörda luftvägar, och ömma, söndergråtna ögon. Hennes illamående efter varje sms från honom. Paniken varenda gång hon ska gå utanför huset. En riktigt bra bok! Läs den!

Innan jag somnade va' jag tvungen att gå upp och kissa. På vägen till toaletten snubblade jag över små foppatofflor, plockade med mig leksaker, strumpor.. Jag gick in i mina barns rum, lade handen på deras bröstkorgar, kände deras andning, hörde deras lugna andetag. Såg på dem där de fridfullt sov och drömde. Pussade deras kinder, strök undan deras hår från svettiga pannor. Ni e' lyckan i mitt liv <3

Nu måste jag sätta fart här hemma. Måste hänga upp nattens tvätt oxå. Och dammsuga. Och byta i kaninburen. Och fixa lunch. Och och och. Härliga fredag :)

Kommentarer:
Postat av: LIIV - vanlig men unik

Låter som det blir en himla massa väskor fulla med packning ;-D

2011-07-29 @ 11:21:22
URL: http://liivahliin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0