Vardag

Va' fort dagarna och veckorna går. Spec nu när vardagen börjar infinna sig igen. I måndags började älskling jobba igen, efter 4 veckors semester. Det kändes först lite vemodigt, för man har liksom blivit van vid att han e' hemma om dagarna. Det har dock gått jättebra, och jag och barnen har hittat tebax till våra rutiner. Det har ju varit ombytta roller i sommar, då maken har varit hemma med barnen och jag har jobbat. Bra med lite ombyte ibland, men det känns bra att jag nu endast jobbar kvällar/helger igen. Allt för barnen! <3

I tisdags kom bästa syrran Stina hit. Som vi har saknat henne! Tyvärr skulle jag jobba kvällen, och började redan kl.16, men några timmar ihop fick vi. När hon körde hem på kvällen följde Elida och brorsan med. Elida ska va' hos morfar några dagar, och hon va' överlycklig över detta. Inte ofta barnen åker hemifrån, så när det väl händer e' de sååå glada! Pratade med henne igår, och hon berättade glatt om allt de hittat på. Åkt till staden, ätit glass, spelat minigolf, handlat foppatofflor.. Hon va' riktigt nöjd, min sessa!

Igår va' jag och resterande barn bjudna på födelsedagsfika hemma hos Magda. Jag bakade en kladdkaka, sen promenixade vi dit. Lillsessan gick heeela vägen. Imponerande att hon orkade, för det e' en bit. Vi brukar som mest gå bort till affären, men nu vet jag att hon klarar av att gå även dit. Duktig! Vi hade en trevlig fm, med mkt skratt och lek och fika. Det va' grymt varmt, så man va' en aning svettig när man kom hem..haha!

Idag lyser solen med sin frånvaro, men det e' hett iaf. Jag har redan städat och diskat, barnen har ätit frukost och leker nu på sina rum. Ikväll ska jag och mamma gå på bio. Vi ska c Harry Potter, den allra sista. Som jag längtar! Undrar om jag kommer att tjuta lika mkt som när jag läste boken. Har verkligen älskat Harry Potter sen den allra första boken släpptes, lååångt innan den blev poppis. Tror inte att så många vet att den första boken släpptes redan 1997, och 1999 när den släpptes på svenska så köpte jag den. Ganska många år sen nu. Har ni inte läst böckerna så gör det! Ni kommer att virvla runt i en fantasivärld som e' så fantastisk att ni aldrig vill sluta läsa!

Imorgon em ska vi köra hem till pappa. Vi ska sova där, sen drar vi till Liseberg på lördag, och sover sen hos pappa natten till söndag oxå. På söndag em ska jag jobba, så vi kör väl hem igen vid lunchtid. Det ska visst regna på lördag, men detta e' enda dagen vi kan åka, för att min bror ska kunna följa med. Hoppas att väderprognosen ändras ngt! Ska hur som bli skitkul att få åka iväg lite, hela familjen <3

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0