Det vänder!

Ojojoj, vilken sjukstuga jag har basat över den senaste tiden. Först ut va' Elida. Hon hade feber och hostade och snorade, och fick stanna hemma från skolan en hel vecka. Sen va' det Holly och Leons tur. Samma sak där: feber, snor och hosta. Självklart blev Elliot oxå dålig, med exakt samma sak. Så lite tufft har det varit, men nu mår de alla bättre igen. Skönt! De små snorar fortfarande, och Elliot hostar, men jämfört med förut så e' de ju hur friska som helst!

Vet knappt vad jag ska skriva om, då det egentligen finns hur mkt som helst att berätta. Det e' nackdelen med att lämna bloggen orörd en tid. Man har så himla mkt att ta igen. Jobbigt! Stackars mig..haha!

Inatt hade jag iaf en skitskum dröm. Jag drömde att jag va' gravid, och att vi hade dolt graviditeten för ALLA. Det e' ju inte alla i vår närhet som hade uppskattat ännu ett litet mirakel i vår familj, så den besvikelsen dröjer sig väl kvar även i drömmarna. Iaf så va' det dax att åka till förlossningen. Allt gick jättebra och fort, och vi hade inte en aning om vad bebisen va' för "sort". Ut kom iaf en liiiten pojke. Men jag fick inte c bebisen direkt, utan Johan och barnmorskan sprang ut i ett annat rum med honom. Sen efter bara nån minut kom Johan körande med den där "baljan". Och då såg jag att bebisen hade en snopp. Haha! Fotade honom med min telefon, och skulle lägga upp bilden på facebook. Vaddå klockrent..? Typ 3 min efter förlossningen :) Haha! Skrev "Välkommen.." Ja just det, vad ska han heta. Jo, han ska heta Ty. Ty..? Var fick jag det ifrån..? Har aldrig nånsin tänkt på det namnet förut. Berättade drömmen för Johan imorse, och han trodde att det va' från programmet "Extreme home makeover". Programledaren där heter ju Ty. Men jag har inte sett det på evigheter ju. Hmm.. Men en liten Ty hade ju inte varit så illa..tihi!

Eftersom vi har varit sjuka så länge så e' det oxå länge sen Elida lekte med en kompis. Idag e' hon överlycklig, för det ringde en kompis igårkväll, och ville följa med henne hem idag. Det e' inte en av de "vanliga" vännerna, men det tycker jag bara e' bra. Lite ombyte kan va' nyttigt :) Får väl c vad jag ska fixa som de kan fika på. Elida ville ha havreflarn, så jag kanske ska va' duktig och göra annat än kladdkaka :)

Nä nu ska jag fixa lite, innan lillsessan och Ellioten ska upp :)

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0