Febrigt

Då va' det redan onsdag. Fort går det! Två dagar till, sen tar vi helg, igen. Härligt!

Elida e' hemma från skolan idag, och det har hon varit måndag och tisdag oxå. Hon började få feber i söndags, alltså missade hon sin dansuppvisning. Hon va' sååå besviken, men vad gör man..? Igår va' hon så frustrerad över att behöva va' hemma från skolan, så jag fick gå och hämta lite böcker åt henne. Hela kvällen igår satt hon med näsan i matteboken och bokstavsboken. Min flitiga tjej! Det e' första gången hon e' sjuk sen hon började ettan. Inte dåligt!

Igårkväll började Leon oxå bli lite febrig. Han va' pigg och glad och lekte som vanligt. Han somnade en aning tidigare, och sover än. Hoppas att febern e' borta idag!

Elliot e' pigg däremot. Han har varit på dagis varje dag denna veckan. Det va' längesen det hände. Förra veckan fick jag hämta hem honom på måndagen, efter typ en timme, för han hade ont i bröstet. Sen fick han va' hemma tisdag och onsdag oxå. Han går ju bara 3 dagar i veckan.

I måndags va' jag hos optikern. Det va' 2 år sen jag gjorde en synundersökning sist, så det va' ju verkligen dax! Min syn hade knappt förändrats ngt, så det va' ju bra. Dock e' jag så trött på mina glasögon jag har idag, då några strasstenar har ramlat bort, och jag kände att jag behövde ett "lyft". Jag hade redan sett ut ett par knallrosa Dieselbågar, när Johan köpte sina glasögon i januari. De va' ganska dyra, men ack så snygga! Jag letade såklart efter dem. Först hittade jag dem i en annan färg, turkos. Inte riktigt min stil, inte på brillor iaf. Frågade i kassan om de hade de rosa, och det hade de! Dessutom så va' just den bågen sänkt i pris. 70% rabatt. Hur bra e' inte det..?? Det va' meningen att jag bara skulle kika lite, och kanske köpa nya om en månad eller så, men eftersom det va' så bra pris på bågarna, så kunde jag inte vänta. Synd bara att mina glas e' svindyra, så det blev nästan 4000 för glasögonen ändå. Längtar tills de e' klara, så jag kan hämta dem! :)

Beställde vårskor åt barnen igår. Elida och Elliot fick Pumaskor och Holly ett par som blinkar. Hoppas de blir nöjda :)

Nu ska jag fixa disken, sen väcka mina sessor. Ikväll blir det att jobba en liten sväng, så jag har lite att dona med innan dess :)

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0