Min pappa!

Idag fyller världens bästa pappa år, nämligen min! Ingen annan har ställt upp så mkt för mig/oss som han har gjort. Ingen annan e' så osjälvisk, omtänksam. Inget annat besök kan få mig så glad. Mina barn har den bästa morfarn som finns. Vilken tur vi har som har dig! <3

Hela mitt liv
har du ställt upp
dag som natt
pigg som en tupp
när pengarna tröt
så hjälpte du oss
när ngn behövde skjuts
körde du förstås
när alla föräldrar sa nä
fick vi vara hos mig
du bakade och bjöd
och alla älskade dig
cigaretter var min last
men aldrig att du dömde
ibland betedde jag mig illa
men du förlät och glömde
du tog emot Johan
från allra första stund
kan tro att du ibland var så orolig
att du på natten inte fick ngn blund
vi är så tacksamma
för allt du gjort
att du trodde på oss
och tänk vad åren gick fort!

Vad vore jag utan dig i mitt liv pappa..? <3

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0