Överlevde!

Tandläkarbesöket idag gick över förväntan. Har aldrig gillat att ta bort tandsten, tycker det e' så obehagligt. Att det va' typ 8 år sen sist gjorde mig bara ännu mera rädd. Johan har dock berättat att det nu finns en ultraljudsmaskin, som de kan ta bort tandstenen med. Han har gått och fått gjort flera ggr med den, och den e' jättebra, enligt honom.

Tandhygienisten som jag fick träffa idag va' samma som sist. Superbra verkligen! Så trygg och tålmodig, en helt underbar person! Hon tyckte absolut att vi skulle testa med ultraljudsmanicken. Den va' bäst, enligt henne, och sliter tydligen inte lika mkt på tänderna. Håller verkligen med! Det va' en enorm skillnad! Fick lite bedövningssalva innan, och det gjorde väl sitt det med, men det va' inte alls lika hemskt som när de "skrapar". E' såå stolt över mig själv! Va' helt yr efteråt, men jag överlevde! Ska dit igen den 14:e juni, och laga en tand, så nu laddar jag inför det!

Fixade för ovanlighetens skull barnvakt åt de stora barnen idag, så de skulle slippa följa med till tandläkaren. Vad hände tror ni..? Jo, Elliot tappade sin andra tand! Så nu har jag missat både första och andra tanden han tappat. Typiskt!

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0