Bajs

Usch, så sega måndagar e'. När klockan ringde 06.30 stängde jag av den, fort som bara den, och lade mig en stund till. En kvart senare ringde älskling, för att kolla så jag hade gått upp ;) Första natten utan honom gick bra. Fast jag kom i säng sjukt sent. Sen vaknade Leon först kl.01, och hade bajsat. När klockan va' 02.15 hörde jag hur han lekte och trallade i sin säng, så jag fick gå upp och kramas lite med honom. Det hjälpte, för sen dess har han sovit. Tur det ;) Jag blev helt paff när jag hörde honom på babyvakten, för han vaknar ju i stort sett aldrig på nätterna. Lite bortskämd e' man nog ;)

Nu e' de stora barnen i skolan. De va' lika trötta som sin mamma. Måndagar e' som sagt lätt den segaste dagen på hela veckan. Vi fick i oss frukost iaf, och gympapåsen glömdes inte bort, så jag e' nöjd med min bedrift ;)

Vad händer idag då..? Tja, inte ett dugg. Holly har varit förkyld hela helgen. Hon snorade dock ngt mindre igår, så idag hoppas vi på att hon e' ännu bättre. Hon e' inte slö och har inte heller ngn feber, men näsan har runnit jättemkt. Hon har torkat sig så mkt, så igår va' hon helt röd om näsan och ut på ena kinden. Såg förfärligt ut! Jag har smort litegrann, men hon torkar ju bort det direkt. Men inatt gick jag in och smorde på ett lager under näsan, när hon sov. Kan ju hoppas på att hon inte har torkat sig i sömnen :)

Nu tänker jag bara sitta här och slöa tills de små vaknar. Kaaanske att det blir en sväng ner i tvättstugan oxå. Annars tar vi det sen. De små har inget emot att följa med ner, så det blir nog tid till det under dagen annars :)


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0