Dag 01 - Om mig, mitt liv!

Jag heter Sofie! E' en 31-årig flerbarnsmamma som bor i en liten håla i mörka småland. Dock e' jag inte härifrån från början, utan e' en skånetös. Jag träffade min stora kärlek Johan, när jag va' endast 15 år gammal. Han va' 16. Inte nog med att vi bodde typ 40 mil ifrån varandra, utan allt som kunde gå emot oss gjorde oxå det.

Föräldrar och kompisar trodde aldrig på våran kärlek (jo, min pappa har aldrig tvekat, utan alltid ställt upp), men tji fick dem! Den 16:e januari 1996 blev vi tillsammans, den 11:e oktober samma år förlovade vi oss, den 1:a juni 2002 gifte vi oss, den 7:e oktober 2003 välkomnade vi vårt första barn. En liten dotter. Sedan dess har barnen rullat på i rask följd, och vi väntar nu vårat femte mirakel. En obeskrivlig lycka varje gång!

Vi bor sedan drygt 5 år i småland, i närheten av min makes hemtrakter. Vi trivs kanonbra i vårt alldeles egna hus. Jag utbildade mig efter flytten till undersköterska, och jobbar inom äldreomsorgen, ngt som ligger mig väldigt varmt om hjärtat. För vem e' det som har byggt upp vårat land, som har kämpat och slitit om inte dem..? Alla människor förtjänar ett värdigt liv, även i slutet. Hur rik eller betydelsefull du än e' i livet, så hamnar du på samma ställe som alla vi andra en vacker dag. Jag bryr mig inte om din härkomst, din utbildning, din historia. Jag håller allas händer den dagen det behövs. Jag torkar dig på ställen du inte ens vill uttala. Jag gör allt för att Du ska ha det bra.

När jag inte jobbar så e' jag mammaledig med våra småttingar, en lillsessa på nästan 3 år och en liten kille på 1,5 år. Livet som mamma e' ngt jag njuter av, som jag känner e' en utmaning och ngt underbart varje dag. Min man jobbar mån-fre, jag jobbar kvällar + helger, så det blir mkt "skiftbyten" i dörren. Men vi gör detta för våra barn, för att vi aldrig i livet skulle sätta en ettåring på dagis. Varje dag här på jorden e' en gåva. Ta aldrig ngt för givet. Lev och älska som om varje dag vore den sista. Gå aldrig till sängs utan att ha pussat dina barn eller din älskade godnatt. Vi vet aldrig om vi vaknar imorgon.

Förutom att vara mamma så älskar jag att pyssla, läsa, gå i skogen, följa tv-serier, shoppa, fika, blogga.. Vampyrer har alltid legat mig varmt om hjärtat, och jag ser och läser det mesta som handlar om just detta :)

När barnen sover och gubben e' borta, då värmer jag en kopp te och sjunker ner i soffan. Det e' egentid för mig <3


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0