Dag 05 - Vad är kärlek..?

Kärlek e' att respektera varandra, att hjälpas åt, att lyssna, att kramas, att trösta.. Ta vara på den du älskar. Ta aldrig honom eller henne för givet! Njut av varenda sekund ni har ihop! Vi vet aldrig när vår tid tillsammans tar slut..

Läste en rolig sak:

"För att leva lyckligt med en man måste man ha mkt förståelse för honom, och älska honom litegrann.
För att leva lyckligt med en kvinna måste man älska henne mkt, och försöka låta bli att förstå henne!"

;)

"Jag behöver din famn
att gömma mig i
Jag behöver din famn
mot min melankoli
Jag behöver dina drömmar
då mina inte räcker till
Och jag behöver din vilja
de dagar jag ingenting vill
Jag behöver din tröst
en natt som den här
Och nog är det tröst
att du håller mig kär
Men ändå finns det något
som ännu större är
och det är denna vetskap
att du är den jag håller kär
Att bli älskad är stort
bara att älska är större
Att bli älskad är stort
bara att älska är större
att bli älskad är stort
bara att älska kan vara större"

-Lisa Ekdahl


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0