En dag kvar!

Redan torsdag, och jag har alltså varit ensam hemma med barnen sen i söndags em. Va' fort dessa dagar har gått! Antagligen eftersom man haft fullt upp, det finns ju saker att göra hela tiden. But I love it! Inte att va' ensam kanske, men att va' hemma med barnen och fixa och dona. Housewife in the weeks, working mum on the weekends ;)

Igår va' pappa här. Han fixade felet med elen, och det va' en tråd som hade lossnat uppe i proppskåpet. Men nu har vi varmt och gott igen :) Han stannade hela dagen, och det va' himla mysigt! Vi fikade, och han fixade lite ute i trädgården. Kl.16 skulle jag på utvecklingssamtal med Elida, och istället för att ta med alla barn så gick jag och stora tjejen själva. Pappa hade de andra tre här hemma. Utvecklingssamtalet gick jättebra! Hon e' så duktig vår Elida! Läser, skriver, stavar, räknar jättebra. Det enda hon ska jobba lite på e' sitt självförtroende, då hon kan va' ganska blyg i helklass. Måste hon ha fått efter sin mamma ;) När vi kom hem igen så stod maten på bordet. Tack för en mysig dag pappa! Du e' bäst! <3

Idag händer det inget spec. Som vanligt ;) De små vaknar väl snart, sen ska jag städa lite och vika tvätt. Kanske att vi måste gå och handla lite oxå.

Nu ska jag bara ta det lugnt, och lyssna efter små röster uppifrån :)


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0