Kallt!

Godmorgon världen! Vaknade strax efter halv 7 idag. Hörde ngt som lät långt bort i fjärran, inne i drömmen liksom. Sen vaknade jag och insåg att klockradion hade tjutit i 6 minuter. Ganska så högt oxå. Haha! Stängde av den och kröp ner under täcket igen. En stund senare ringde älskling, och sen tvingade jag mig upp. Det blev sent igår med, så jag får väl skylla mig själv att jag e' så förbannat trött idag. Men det e' inte lätt att gå och lägga sig, när ingen säger åt en ;)

De stora barnen e' i skolan. De små sover sött. Jag va' nyss inne hos dem och kikade. Sötnosarna! Va' lyckligt lottad jag e'!

Det va' kallt nu på morgonen. Bara nollgradigt. Då e' det härligt att bara stänga in sig i sitt varma hus! Vi måste dock upp till affären en sväng sen, för smör och mjölk behövs.

Nu ska jag bara ta det lugnt ett tag, innan det kör igång här hemma :)

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0