Känslan

Det e' redan torsdag. Snart e' helgen här, igen. Dagarna och veckorna rullar på, och vi med dem. Det känns både mysigt och lite panikartat att julen bara e' några få steg härifrån. På söndag e' det första advent, och de andra 3 kommer att följa i rask takt. E' det nu jag ska börja ha ångest över hur vi ska hinna med allt..??

Igår hade vi en lugn dag. Stora sessan ville inte gå på miniorerna, utan skulle leka med en kompis istället. Ellioten spelade medans lille Leon sov sött, och lillsessan tittade på. Ja inte när Leon sov, utan när Elliot spelade ;) Strax innan kl.17 kom älskling hem, och då åt vi. Kl.18 började jag jobba, och kom sen hem igen efter kl.21. Tycker det e' så surt att jobba 3 fjuttiga timmar, men man får ju ta vad man får.

Imorse vaknade jag med kramp i vaden, vilket fick sällskap av näsblod under frukosten. Lovely! ;) Första näsblodet under denna graviditeten, och jag har minsann inte saknat det! Första gången jag har vaknat med vadkramp oxå. Fy fan va' ont det gör! Bara att sätta sig upp på sängkanten, och trycka ner foten i golvet, men det finns ju mindre brutala vis att vakna på!

Har ätit frukost med de stora barnen, och nu e' de i skolan, och älskling jobbar. Bara jag som e' vaken här hemma av oss som e' kvar, så man får väl passa på att slappa lite. Sen väntar disk och tvätt och städ, och ikväll blir det jobb igen.

E' mer och mer övertygad om att vi har en pojke inne i min mage. Känslan säger mig det för tillfället iaf. Sa till Johan imorse att jag kommer nog bli paff om det kommer ut en tjej..haha! Själv vill han inte gissa, för han har haft "fel" varje gång ;) Mini e' iaf väldigt livlig, morgon och kväll. Hela magen går i vågor. Hur mysigt det än e' så ser det faktiskt lite läskigt ut. Som om en alien flyttat in..hihi!

Ha en bra dag alla! :)

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0