Lugn

Morgonens rutiner rullar på, och som vanligt efter kl.08 hittar ni mig här. Detta e' min lilla stund på dygnet, när jag sitter i min egen lilla värld, njuter av tystnaden och lugnet, laddar inför dagens alla måsten. Visst längtar jag efter att få höra små röster och fottramp uppifrån, men den här stunden e' guld värld. Det e' då jag andas. Det e' då jag bara e' Sofie. Inte mamman som torkar snoriga näsor, fixar gröt, borstar och flätar hår, byter blöjor osv. Jag bara sitter. Lyssnar. Längtar.

Igår hade vi huset fullt. Marie kom hit med sina tre ungar. Det spelades på ovanvåningen, pysslades i köket och lektes i vardagsrummet. Tur att man har "stort" hus ;) Sen fixade jag mat, och älskling kom hem från jobbet. Va' lyxigt det känns att han jobbar "hemma" nu, och faktiskt kommer hem vid 4-5, varje dag :)

Efter maten gick jag och Elida till affären. Vi köpte saffran och lite annat, sen gick vi hem och bakade lussebullar. Jag brukar aldrig "fuska" med våra adventstraditioner, men detta året kör det ihop sig lite. På fredag ska Johan på avtackning med jobbet, och sen på hockey efteråt. På lördag åker jag och Elida hem till pappa, och kommer inte hem igen förrän på måndag. På måndagkväll åker Johan iväg till pappa, för att sova där över natten. Han ska nämligen på utbildning i Göteborg på tisdagen, och det blir inte lika långt att köra för honom på morgonen från pappa. Alltså blir det en lite hattig start på veckan, och inget adventsmys i myshuset. Men det får vi ta igen sen! 

Idag händer det inget spec. Jag ska jobba ikväll, men annars vet jag inte. Det blir en lugn dag, och det kan man behöva ibland.

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0