Pärs!

Phu, vilken dag. Eller start på den rättaresagt. Jag vaknade till tidigt imorse, av att väckarklockan ringde. Älskling gick upp och stängde av den, och sen kröp han ner till mig igen. Vi brukar snooza ett par ggr varje morgon, så det va' inget lustigt med det. Men tydligen så blev det ngt fel, just denna morgon. Alarmet ringde aldrig igen, utan vi vaknade av att Elida kom ner, och frågade varför vi inte hade väckt henne och Elliot. Klockan visade då 08.10, och de börjar skolan 08.15. Paniiiik!

Upp ur sängen, fixa frukost, på med kläder, borsta tänder, sätta upp Elidas hår, och sen sprang de iväg. De kom bara en kvart för sent, så det va' inte så illa ändå. Men gud vilken pärs det blev..haha! Upptäckte sen att Elida hade glömt sin gympapåse, så den fick jag och småttingarna gå upp med sen :)

Efter att ha dammsugit och kört igång diskmaskinen, gick jag och småttingarna till affären. Vi handlade lite fredagsmys, så som chips och tillbehör till den obligatoriska kladdkakan. Nu sover lille Leon sött, och de stora har nyss kommit hem från skolan. Ska strax börja med kakan :)

Det blir en lugn em/kväll. Jag och barnen e' ensamma, eftersom Johan ska på avtackning med jobbet. De ska först äta mat och sen avsluta kvällen med att gå på hockey. Jag och de stora barnen ska mysa ner oss i soffan och kolla på Idol. Myspys! :)

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0