Tjat

Då va' det torsdag, och alltså redan fredag och helg imorgon. Yaaay! Denna veckan har gått grymt fort!

Så, vad gjorde vi igår då..? Jo, det gamla vanliga. Städade, lagade mat, roade barn osv. Det blev en lugn dag, för Elida va' hemma med halsont. Annars hade vi haft miniorerna att tänka på, där hon både skulle ha lämnats och hämtats. När Johan kom hem från jobbet hade han med sig en arbetskamrat, som med hjälp av sin grävare slätade till här utanför. Det såg ju ut som om en meteor hade landat i trädgården..haha! Nu ser det mkt bättre ut, men det sista får tas för hand.

Elida e' hemma från skolan idag oxå. Jag gick iväg och lämnade Elliot vid 8, och när jag kom hem igen så satt hon i soffan och räknade i sin mattebok. Flitiga unge! :)

Idag fick jag tvinga på Elliot hans allvädersstövlar. Han har haft sina gympaskor fram tills nu. Och visst, det har varit en varm höst, men igår va' det typ 0,3 grader bara. "Tänk om ingen annan har stövlar", sa han när vi gick iväg. Herregud, han e' 6 år, och tänker redan på sådant. Inte bra! Va' tvungen att prata med hans fröken på skolgården, och nämnde då även att han inte ville använda sina utebyxor. Hon sa att de va' så allihop i den klassen, men att de skulle truga lite extra. Man kan ju leka bättre om man har överdragsbyxor på sig. Man blir inte blöt om rumpan och smutsar heller inte ner sina vanliga byxor. Men nu e' de väl "stora", och ska kunna bedöma sån't själva. Fast min unge behöver iaf en extra knuff, för han tänker inte så. Han vill bara ut så fort som möjligt.

Nu ska jag gå upp och väcka mina små, sen kör dagen igång på allvar :)


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0