Iväg

Då va' det redan lördag. En alldeles speciell lördag. Denna dag ska nämligen jag och Elida själva åka iväg till min pappa, som bor 18 mil härifrån. Hemma lämnar vi en lillasyster, två småbröder och en pappa. Det känns lite vemodigt, samtidigt som det ska bli mysigt att få komma iväg ett tag. Jag har aldrig lämnat vare sig Holly eller Leon över natten förut. Om man inte räknar den natten vi va' kvar på förlossningen, efter Leon föddes :) Även om jag jobbar mkt kvällar, och kommer hem när barnen sover, så kan jag iaf gå in och pussa deras små kinder, och stoppa om dem. Nu kommer jag inte att kunna göra det.

Johan e' iväg och fixar bilen, så vi får väl c när han kommer hem. Pappa e' på väg hit, och ikväll åker vi med honom hem. Imorgon väntar en tripp till Ullared, och på måndag blir det hemfärd. Elida tycker att det ska bli sååå kul att åka iväg, bara vi två :)

Jag har städat och tvättat lite, och nu ska det strax fixas lunch. Elida e' och leker med en kompis, så får väl ringa hem henne om en stund. Solen skiner, snön lyser med sin frånvaro. Tänk att det e' den 26:e november idag. Första advent imorgon. Sjukt!

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0