Hemma!

Så, då va' allt som vanligt igen. De stora barnen e' i skolan, de små sover och mamman sitter här. Skönt att alla rutiner e' som vanligt, trots att man flytt fältet ett tag ;)

I lördagskväll åkte jag och Elida med min pappa hem. Vi stannade på Mc Donalds i Vetlanda och åt, vilket e' typ halvvägs hem till pappa. Väl framme blev det filmmys, med massa godis :) Vi kom i säng sensent.

I söndags vaknade jag relativt tidigt, innan kl.08, och sen gjorde vi oss iordning. Sen bar det av mot Ullared. Jag, Elida, Stina och pappa åkte. När vi kom dit så skulle vi först lämna tebax en babypulka, som en arbetskamrats dotter köpt. Den saknade både dragsnöre och bälte, så den va' alltså ej komplett. Vi visste inte vart varubytesdisken låg, så vi gick först in vid utgången. Där stod en tant och delade ut regnponchos. Stina gick fram till henne för att fråga vart man lämnar tebax varor. Kärringen tittade upp, sur som fan och sa: "Ska du ha en poncho..?". Stina hörde inte vad hon sa utan sa förvånat "Eh, va'..??" "Nä, det ska du tydligen inte då!", svarade kärringen. My god! Inte vårt fel att hon fått tråkigaste jobbet för dagen liksom.

Vi gick sen in den rätta öppningen istället, och där hittade vi varubyten. Det fanns tre diskar, och vi ställde oss i ena kön. Det gick fort att komma framåt i kön, men när expediten hade hjälpt tanten före oss med sitt byte, så försvann han till en annan kassa, och kom inte tebax. Så där stod vi, först i kön, men utan ngn som ville expediera oss. Kön bredvid hade växt sig superlång, så det kändes inte ok att ställa sig sist igen! Tur att man har Stina, säger jag bara! När kunden först i kön i kassan bredvid va' klar, så ställde hon sig där, och vi kom alltså äntligen fram. Vilket jävla system!

Sen började nästa problem. Pulkan hade tydligen skrapmärken och katthår på sig. Men den va' ju fan inte använd! Först och främst så finns det ingen snö ute, så varför skulle man använda en pulka då..? Dessutom fanns det ju inget snöre att dra pulkan i. Och inte fan har vi haft några katter i den! Min arbetskamrat kom hit och lämnade den, och sen lade vi den i pappas bil. Om det på den tiden har råkat komma katthår på den så kan det inte ha varit mkt. Vi såg inte ett enda strå iaf. Vilka puckon som jobbar på Gekås!!

Nåja, in kom vi iaf till slut, och vi hade en bra dag. Jag köpte inte så mkt kläder åt barnen, då jag tyckte att det mesta va' inget att ha. Allt e' ju inte billigt där, fast man förväntar sig det. Elida valde dock två stickade tröjor, en för 99kr och en för 129kr, och det va' ju ok priser för sådana plagg. Annars blev det bara leggings, linnen, trosor och strumpor till Elida. Mjukisbyxor, tomtedräkt, kalsonger och strumpor till Elliot. Mjukisbyxor, "lurvset", tomtedräkt, vantar och strumpor till Leon. Och till Holly hittade jag bara öronmuffar, trosor och strumpor. Det som jag istället lade pengar på va' leksaker och pyssel. Har köpt födelsedagspresenter till Holly och Johan, samt julklappar till Leon och Elida. Köpte ngn duschcreme, men inget schampo. Det skilde inte många kronor från originalpriset, så då blev jag snål. Jag köper liksom inte vilket skit som helst ;) Nagellack va' däremot skitbilligt! 10kr för en stor, så det blev några sådana :) Och äntligen har jag fått tag i en onepiece, som jag velat ha så himla länge! Det fanns dock inte mkt att välja mellan, då de va' skitstora i storlekarna. Jag ville ha en lila, men de fanns bara i XL, och jag kunde inte ha mer än S.  

På kvällen blev det filmmys igen. Och även denna gång kom vi i säng sent :) Gårdagen började vi med sovmorgon, och sen gjorde vi oss iordning i lugn och ro. Vi kom iväg strax efter kl.11. Körde förbi lite sevärdheter, som pappa absolut ville visa :) Sen stannade vi återigen på Mc Donalds i Vetlanda. När pappa och Stina beställde så satte jag och Elida oss. Jag checkade in med mobilen, och sen kom maten. Ser efter en stund på tv-skärmen, att om man checkar in på facebook med mobilen, och köper två Mc Feastmenyer, så får man en Happy meal gratis. Och det va' ju precis vad vi hade köpt! Ännu en gång ryckte Stina in. Gick fram till kassan med mobilen och kvittot. Egentligen så gällde det vid köptillfället, sa hon i kassan. Man ska alltså checka in innan man går innanför dörren. Men som Stina sa åt henne, att vi checkade ju in när vi satte oss ner vid bordet. Så vi fick tebax pengarna för Happy mealet. Gött! Nån gång ska man fan tjäna på att checka in ;)

Det va' härligt att komma hem igen! Som jag hade saknat mina 3 andra hjärtan, och Johan med såklart! Men jag och Elida har haft en supermysig helg. Jag behöver oxå komma bort ibland, även om jag inte inser det själv så ofta. Jag försöker vara supermamman dygnet runt, men ibland måste jag ta mig i kragen och BARA tänka på mig själv. Även om jag åkte iväg med ångest över att lämna mina små för första gången, och över att ödsla bort en helg som jag kunde spenderat med min make, då han jobbar hela veckorna. Men det får vi ta igen en annan helg :)

Nu e' Johan på väg till Göteborg. Han har sovit hos pappa inatt, så det blev inte många timmar vi sågs igår. Men han kommer hem igen redan ikväll. Mys! :)

Nu ska jag strax gå upp och ta mina små. Sen börjar dagen på riktigt :)




Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0