Slut på ledigheten

Oj, nu va' det ett tag sen jag skrev sist. De stora barnen har haft höstlov, och älskling har varit ledig hela förra veckan, så vi har haft en hel del för oss. Jag har jobbat ganska mkt, nästan varenda dag, och resterande tid har det alltid funnits ngt att göra eller ngn att mysa med :)

Första dagen på höstlovet storhandlade vi. Alla barnen fick hänga med, och det tog tid då vi egentligen borde storhandlat en vecka tidigare. Johan va' ju på utbildning i Helsingborg, så det fick vänta. Men det gick hur bra som helst, dock va' vi alla väldigt trötta efteråt :)

I torsdags trotsade jag en av mina värsta fobier, och åkte till badhuset med familjen. Jag verkligen HATAR badhus. Det hänger i sen skoltiden, då jag alltid avskytt att klä av mig och duscha inför andra. Jag stod i omklädningsrummet med mina tjejer, och ALLA bara slängde av sig sina kläder, och traskade iväg mot duschen. Bara jag som klädde av mig lite diskret, svepte in mig i en handduk, och sen väntade tills duscharna va' någorlunda tomma på folk. Phu! Vissa saker blir man aldrig tillräckligt vuxen för tydligen.

Väl i vattnet e' det inga som helst problem. Jag älskar ju att simma osv. Vi va' först i den grunda barnbassängen, och alla barnen älskade det. Efter ett tag gick vi in till den varma bassängen istället. Där va' det för djupt för Holly, men hon flöt med hjälp av sina armpuffar, och oss såklart. Leon skulle sitta på kanten och sen hoppa ner i vattnet, heeela tiden. Tokungen :) Elida och Elliot åkte vattenrutschbanan typ tusen ggr. Sist av allt testade jag bubbelpoolen. Sååå skönt! Det va' en trött familj som åkte hemåt sen, men väldigt nöjd! :)

Igår skulle jag va' ledig. Vi fixade här hemma hela dagen. Tvättade och röjde. Johan drog fram ny elkabel och satte upp vårt nya proppskåp i källaren. Fattas bara en elektriker som ska komma och koppla in det oxå. När kommer du pappa..? ;) På em gick jag och sessorna upp till affären, för att köpa kaninmat. På vägen hem ringde min mobil. Jag såg att det va' hemtjänsten. En tjej hade blivit sjuk, och ville att jag skulle komma NU! Så jag gick bara hem och lämnade barn och varor, tog min cykel och trampade iväg. 5 timmars extra jobb tackar vi för :)

I lördags gick jag förresten in i vecka 22, och igår fick Johan känna Minis sparkar för första gången, när han lade handen på magen <3

Denna dagen blir lugn. Jag ska jobba ikväll, men inte förrän kl.18 :)


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0