Krax

Onsdag idag, och redan har alltså halva arbetsveckan gått. Vart tar dagarna vägen..?

Igår va' min pappa här. Han kom tidigt på morgonen, följde med mig till stan med de små, då jag skulle till öronmottagningen. Medans jag va' inne hos läkaren körde han en sväng med småttingarna, och hämtade sen upp mig. Det tog ju inte lång tid igår, som tur va' :) Läkarbesöket gick bra. Ingen inflammation finns kvar, men trumhinnan e' naturligtvis skadad och förtjockad, och alltså har jag fått en hörselnedsättning på det örat. Detta brukar läka till sig på 3-4 månader, sa läkaren, men om jag fortfarande hör dåligt då så ska jag tebax på en ny kontroll. Får väl hoppas på det bästa. Jag har ju iaf ett fungerande öra.

Efteråt åkte vi först till Maxi och sen till Lidl, och handlade lite. Sen bar det av hemåt, för att äta lunch. Kl.13 hämtade jag Elliot i skolan, men Elida följde med en kompis hem. Pappsen kopplade in vårt nya proppskåp i källaren. Skönt att ha det gjort!

Johan kom bara hem om och bytte om efter jobbet, slängde i sig mat, sen stack han iväg på hockey. Pappa stannade till 19.30. Det va' mysigt med en heldag med honom, det tyckte både jag och barnen :) Kl.20 låg alla barnen i sina sängar, och sen mös jag ner mig i soffan under en filt. Lite sötlakrits och choklad, och ett avsnitt av 16 and pregnant. Sämre kan man ju ha det ;)

Johan kom hem strax innan kl.22, och vi satt kvar i soffan ända tills kl.23. Svenskars hemliga liv började ju kl.22, och igår handlade det om transsexuella. Mkt intressant! Den ena tjejen och killen hade man aldrig tagit för ngt annat, om man hade mött dem på stan. Det va' helt klart en tjej och en kille, även om de inte va' födda på det viset. Den tredje personen va' en man, som inte va' spec ung, men som på äldre dagar beslutat sig för att "komma ut", och leva som kvinna. Det syntes dock på honom att han egentligen va' en karl. Tunt, stripigt hår som låg över pannan, och manliga drag, då han inte kunnat äta hormoner pga tidigare blodproppar. MEN han, eller ja hon, levde på utan att bry sig om vad andra tyckte och tänkte. Starkt gjort!

Imorse va' det segt att gå upp. Väckarklockan ringde flera ggr, innan vi till slut va' tvungna att lämna sängvärmen. Det va' kallt ute, nollgradigt och ruggigt. Elida vaknade med halsont och kunde knappt prata, så hon fick stanna hemma idag. Jag gick dock och hämtade några böcker åt henne i skolan, då hon kanske kommer att va' hemma resten av veckan. Hon vill ju absolut inte komma efter, min flitiga tjej :)

Denna dagen blir lugn. Har tre mysande barn i soffan, och har inte ens fixat morgondisken än. Det hinns nog med under dagen :)




Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0