Död

Usch, jag e' så förkyld. Halsen ömmar och huvudet dunkar. Känns inte ett dugg bättre. Skit. Igår gjorde jag inte många knop här hemma. Visst, jag dammsög, diskade, lagade mat osv. Men tex tvätten blev lidande. Igårkväll skulle jag lägga fram kläder till barnen, och upptäckte att Elliot inte hade några kalsonger. Snark! Fick rusa ner i tvättstugan innan läggdax, slänga in massa underkläder och köra igång båda maskinerna. Kl.04 inatt vaknade jag, i ren panik, och sprang ner igen, för att slänga in det i torktumlaren. Så imorse fanns det massa kalsonger till pojken minsann. Phuuuu! :)

I em ska vi till BVC med bebisValje. Snacka om att han har blivit stor! Han e' fortfarande liten, absolut, men de nyfödda dragen har tonats bort. Nu e' han rund och go, och så med hela tiden! Smilar när man pratar med honom och tittar sig omkring. Åhh, det e' så mysigt. Igårkväll sov han mot min axel i soffan. Finns det ngt underbarare än att ha en bebis..??

Blev så besviken igår när jag fick hem ett efterlängtat paket. Hade köpt en helt ny molotröja, med lapp och allt, på fejjan. 272 spänn med frakt. Den kom igår, men när jag packade upp den så upptäckte jag att det va' två hål i ena ärmen på den. Mailade säljaren på en gång, som lovade att sätta tebax mina pengar på mitt konto, om jag inte ville laga hålen. Men när hålen e' mitt i tyget, mitt i printet blir det inte snyggt att laga. Och jag köpte en ny tröja, då förväntar jag mig att den e' i nyskick. Hade inte ens betalt 50 spänn för den om jag hade vetat. Nu vet jag varför jag köper nytt från butik istället. Då får jag iaf hela kläder. Ska jag köpa begagnat ngn mer gång så kommer jag att köpa begagnat. Inte nytt.

Får väl ta mig i kragen och fixa med tvätten, innan busfröna ska upp. Valje sover så sött i min säng :)


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0