Full rulle

Tisdag, och vardagen rullar på. Det e' fullt upp här hemma, även när de stora barnen e' i skolan, och jag alltså "bara" har tre ungar hemma ;) Alltid e' det ngn som ska bajsa, amma, mysa, leka eller ha hjälp med ngt annat ;) Men jag njuter för fullt av att va' hemmamamma all in. Såklart! :)

Vi hade en jättebra helg. I lördags fyllde svärmor år, så då va' vi där och åt god mat och supergod fika :) Stannade inte så himla länge, för de små skulle ju sova kl.20. I söndags kom pappa, Ann och Stina hit. Pappa fyllde år förra måndagen, så vi firade honom lite. Johan bakade kanelbullar, sen bjöd vi på hamburgertallrik, och till sist blev det marängtårta med grädde, bananer och vindruvor. Yum! Pappa fick ett bowlingklot av oss, som vi lagt undan och betalt i en butik i malmö. Så han ska åka in och hämta det, och få det borrat, nästa gång han åker ner till Skåne :)

Både igår och idag e' det full rulle här hemma. Igår städade jag och bakade på fm, emellan amningspauser såklart :) På em kom Johan hem lite tidigare, och så åkte vi in till BVC. 3 veckor och 3 dagar gammal vägde Valje 4360 gram och va' 53,7 cm lång. Liten börjar bli stor! Älsklingen min! <3 Sköterskan kunde inte precis gnälla på den viktuppgången ;)

Idag ska vi visserligen inte iväg någonstans, men det e' ändå mkt som ska hinnas med. Jag har städat nedervåningen, och snart ska jag sätta en deg på jäsning, och laga lunch. Och alla kidsen ska få sitt däremellan. Det e' ett pyssel, men det går. Nu längtar vi efter sol och värme, så att vi kan va' ute lite mera.

Nu har jag en liten grabb som behöver ny blöja, så jag får gå. Ville bara slinka inom här, så ni vet att jag lever ;)

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0