Halvtid

Hej å hå. Halva veckan har snart gått. Fortfarande förkylt här. Huvudet e' dock bättre, men slem och snor vill inte försvinna. Nice info, eller hur ;)

Jag och Valje kröp ner i sängen runt 21.30. Somnade bums båda två. 05.30 vaknade jag av att han gnydde. Blöjan va' torr, så vi kröp tätt intill, och somnade ganska så snabbt igen. Inte förrän jag sen gick upp strax efter 7 fattade jag ju, att han faktiskt sovit 8 timmar på raken. Han brukar sova 6 timmar annars på natten. Fantastiskt duktig! Lika trött som sin far, även detta barn ;)

Igår va' vi på BVC på em. Valje fick mvg av läkaren, och vägde nu 5440 gram och va' 57,3 cm lång. Inte konstigt att 56-kläderna börjat åka ur garderoben nu! Stor kille! :)

När vi kom hem drog Johan iväg och gjorde ett snabbt jobb. Elliot fick följa med, och det tyckte han va' kul :) Sen åt vi, kollade bompa, de små nattades, och sen blev det Top model för mig och Elida. Egentligen va' det dubbelavsnitt, men jag tyckte det blev för sent, så vi spelade in det andra avsnittet :) Allison e' vår favorit!

Imorse gick jag som sagt va' upp strax efter kl.07. Väckte de stora barnen, och då vaknade även Holly. Fixade frukost och fika till Elida, eftersom hon skulle till skogen med skolan idag. En trekantsbulle med rökt korv, en muffins, en mandelkubb, lite vindruvor och saft. Såg dem genom fönstret när de traskade iväg mot skogen. Man bor bra här :)

Nu ska jag dra upp lille Leon, så han inte sover hela dagen. Sen väntar lite fix här hemma. I den mån jag orkar alltså.

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0