Ont

Jaha, det snöar idag igen. Inte lika mkt som igår, men vi får väl c hur det blir under dagen. Orkar inte skotta idag igen. Min rygg gör så ont! Hade ont redan igårkväll, men när jag vaknade imorse va' det värre. Och till råga på allt blev jag bokad nu på morgonen, så jag ska jobba ikväll. Kommer va' död när jag kommer hem ;P

Holly e' hemma från dagis idag. Igår när jag hämtade henne grät hon. Hon hade inga vantar på sig(??), utan de höll fröken i handen(??). "Hon tappade dem precis" sa fröken. Holly va' alldeles röd om händerna, stackarn, så jag undrar om hon verkligen hade tappat dem precis. Och varför tar man upp vantarna och bär dem istället för att hjälpa barnet att ta på dem igen..?? Nåja, jag ska köpa henne några andra vantar som sitter bättre på, och som e' varmare.

Igår va' en tuff dag. Först pulsa i snön till dagis och lämna Holly, sen hem och skotta, fylla på pellets osv. Johan kom inte hem om efter jobbet, utan åkte direkt till nån jäkla utställning som avslutades med julbord. Efter att plogbilen varit här fick jag skotta bort vallen. Vi hämtade Holly på dagis. Laga mat, städa, tvätta, rasta hundar..

Elida ska ha NO prov idag, men hade glömt sin bok i skolan igår. Hon och Elliot fick gå och hämta den, och sen övade hon och jag förhörde henne några ggr. På kvällen när alla barn somnat fick jag baka bullar, för allt bröd va' slut. Sen tvättade jag lite till. När jag vaknade imorse kändes det som min rygg va' mitt av, och som om jag hade sovit MAX två timmar. Fan va' jag beundrar alla er som e' ensamstående, som måste fixa ALLT själva. Ni e' fan fantastiska! Ibland känns det dock som att jag oxå e' helt själv..

Nu vill jag ha fredag!


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0