Mera snö

Torsdagmorgon. Snö och kallt ute. De stora barnen e' i skolan, och nu tänkte jag dra upp mina små.

Har gjort om Leons tider litegrann, så att han sover middag en halvtimme tidigare än vanligt, och oxå lägger sig en halvtimme tidigare på kvällen. Funkade ganska så bra igår, förutom att jag vaknade 00.10 inatt. Hörde att han va' ledsen. Gick upp och hittade en tom säng. Då hade han sökt tryggheten i Hollys säng, och låg där så tätt intill henne. Plutten! Jag lyfte dock över honom till hans eget rum, och bäddade ner honom i hans egna säng. En timme senare vaknade jag igen, av att han snackade. Då satt han och Holly i hennes säng. Han hade dragit med sig en massa leksaker, och stackars Holly såg mer sovande än vaken ut där hon satt. Nattade om dem båda, och sen dess har det varit tyst. Inte lätt att ändra på rutiner här tydligen. Får c om det går bättre idag :)

Nu ska jag sätta igång här hemma. Elida ska ha med sig en kompis hem efter skolan, så det blir fullt hus här i em. Som det ska va' ;)

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0