Slut på ledigheten!

Då va' lovet över, och vardagen e' här igen. Det va' segt att gå upp imorse, främst för att jag varit uppe och snorat och kissat några ggr på natten. Blev dock ganska pigg när jag slog upp ögonen strax innan kl.07, och solen sken in genom våra ljusa gardiner. Underbart! En stressig morgon blev det ändå, för efter en veckas lov hade både jag och barnen tappat lite av våra rutiner. Nåja, imorgon kommer det gå bättre :)

Vi har haft en jättebra helg. I lördags va' det jätteskönt väder. Solen sken och värmde upp både oss och trädgården. Många timmar utomhus blev det. De stora ville knappt gå in på hela dagen! Johan fixade med den gamla trappan till altanen. Bilade bort den helt, så nu e' det "bara" att börja med den nya. Vi städade upp efter vintern. Krattade ihop löv och grenar som dök fram när snön smälte. Massa vårblommor hittade vi oxå.

På kvällen blev det mellomys. Jag tyckte att Lisa Miskovskys låt va' mysig. Det enda jag störde mig på va' att hon spelade akustisk gitarr, men det hördes inte ett skit. Hmm..

Söndagen bestod av lite fix och slapp. Jag och älskling röjde lite i källaren. DET behövdes! Måste fortsätta lite idag.

Gick in i vecka 38 i lördags. Helt sjukt. Kan knappt fatta att jag snart ska föda barn. Igen! Försöker att inte tänka så mkt på själva fl, men ibland (eller ofta) ploppar tankarna upp. Kommer Mini att hålla sig därinne tills det e' dax..? Kommer det va' tillräckligt moget för att igångsättningen ska gå smidigt..? Kommer jag att klara av att föda barn IGEN..? Jag vet ju att jag fixar det. Att jag e' duktig på att gå in i mig själv och lyssna på min kropp. Men tankarna finns ändå där. Nu innan liksom. Man kan ju aldrig förutse hur en sådan upplevelse blir. Men efteråt, åhh, det finns inget bättre. Att få möta detta nya lilla liv. En helt ny liten människa, som vi satt till denna världen. Som vi ska vårda och älska så länge vi själva lever. Det e' värt att gå igenom tusen ggr om!

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0