Sotning

Onsdag, och mitten på veckan e' här. Snart e' det fredag och helg igen. Johan ska dock jobba hela helgen. Han tar väl ett sista ryck nu innan han ska va' ledig lite ;)

Jag vaknade redan innan kl.05 imorse. Katten (som heter Hälge när jag e' glad på honom) åmade sig och ville ut då. Bara till att gå upp, släppa ut katten och gå på toan, sen krypa ner i sängen igen. När sen klockan ringde va' jag död, och somnade om..haha. Johan väckte mig kl.07, och då fick jag tvinga mig ur sängen. Släppte ut Laban, men vet knappt om han kissade eller inte, så får nog låta honom gå ut igen om en stund :)

Frukost med de stora barnen, i vanlig ordning. Läsläxa med stora sessan. Fram med jackor, istället för overaller. Härligt! Och nu sitter jag här och bara slappar. Kan inte klaga :)

Igår så va' Stina och pappa här. De stannade lääänge, men ändå gick tiden fort, såklart! När de kom så bjöd jag på nybakta rågbullar. Mkt uppskattat :) På em lagade pappa mat. Pannbiff med lök och kokta potatis med gräddsås och lingon till. Yum! Vi åt allihop tills vi nästan sprack..hihi.

På kvällen blev det såklart en kladdkaka. Väldigt god, men den blev ganska så kladdig. Slut tog den iaf, så ingen verkade ha ngt klagomål :)

Idag kommer sotaren hit. Alltid lika kul. Tur att han inte ska komma förrän mellan 13-15, så man e' hemma. Jag ska flytta tvättställningen i tvättstugan, så han kommer förbi med alla sina saker :)

Nähä, dax att väcka de små. Solen skiner, så det blir en promenix lite senare. Får ju passa på :)

Kommentarer:
Postat av: Hellyh

Vi hade också sotaren hit denna dag. :P

2012-03-02 @ 09:36:44
URL: http://standbyhellyh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0