Fredagsmys!!

Fredagmorgon, åhh så härligt! Hela veckan har jag gått och väntat och längtat efter denna dagen. Första fredagskvällen på ett bra tag som jag kommer att spendera med familjen. Nu dröjer det ju ett tag innan den här mamman "fredagsmyser" på jobbet nästa gång ;)

Jag försöker att bara känna mig glad och positiv, men samtidigt så känns det konstigt att inte jobba längre. Jag loggar in och kollar om jag blivit bokad, men dagarna ekar tomma. Har ju inte kryssat i mig, så det e' ju inte så lustigt. Det e' på ren rutin som jag klickar mig dit. Vissa dagar känner jag mig nästan värdelös, som inte "kan" jobba längre. Fastän jag jobbade i 35 veckor. Egentligen inte så dåligt, men man har väl för höga krav på sig själv. Dessa veckor som e' kvar ska jag bara försöka njuta av, mysa med familjen, och ta igen all den tid jag har missat när jag varit på jobbet.

Idag blir det lugnt. De stora barnen e' i skolan och de små ska strax upp. Sen blir det frukostmys, och därefter lite röj. Gick igenom alla leksaker på nedervåningen igår. Blir så trött på att det ligger så mkt överallt. Nu e' det lite mera lagom, och jag tom slängde en hel kasse. Skönt! Ska fortsätta att sortera bland sakerna uppe. Mkt som aldrig används, så det kan man lika gärna lägga upp på vinden eller slänga.

Ikväll blir det filmmys i källaren. Johan har köpt en ny 3D-film, och dessutom införskaffat fler 3D-glasögon. Sjukt dyra, men barnen e' taggade! Det måste va' kul att ha en så barnslig pappa ;)

Dax att gå. Ha en bra dag! Det ska iaf vi ha :)

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0