Ankor from hell

Halva veckan e' förbi. Tjo va' det går! Jag har börjat räkna neråt rejält nu. I slutet av denna veckan räknas nämligen bebisen som fullgången, och får lov att födas om det sätter igång. Nu hoppas vi ju på att Mini stannar inne i magen ett tag till, förhoppningsvis ända tills igångsättningsdagen, men det känns ändå att det snart e' dax. Snart får vi träffa vår lilla <3

Igår drog vi in till staden. Medans Johan va' på hälsokoll så gick vi andra till ankdammen. Ankdammen from hell, skulle man kunna kalla det. Vi hade med oss lite mindre än ett halvt franskbröd, som jag hade skurit upp. Kan berätta att det INTE räckte till alla dessa galna ankor, som nog inte fått mat på fler veckor. Man skulle kunna tro det iaf. Det va' inte 10 ankor som kom. Inte heller 20. Eller 30. Det va' säkert 100! HELA snön va' full av kvackande ankor, som alla ville ha bröd. De kom närmre och närmre, och Elida började backa. Då följde de efter henne, och hon började skrika "Mamma, ta bort dem!!!!!!!". Gud, vilket kaos! Det får bli en tur dit i sommar istället. Aldrig mer på vintern ;)

När Johan va' klar så åkte vi vidare, till BVC. Vi skulle va' där 15.40, och kom dit redan innan 15.30. Fick sitta och vänta jättelänge. När vår sköterska äntligen kommer ut så kallar hon in en annan. Ojdå, liiite sena kanske..??!! Nåja, vi kom in till slut iaf. Fick träffa en helt vanlig barnläkare, som inte kunde ngt spec om torr hud. Han tyckte dock att Leon såg ganska bra ut på kroppen, det e' just hårbottnen som e' torr och flagig. Men det e' iaf inte skorv. Skönt att veta. Han skulle rådfråga några kollegor, så får vi c om de kan hitta ngn mirakelkur. Det e' så svårt att smörja i hårbottnen. Vill helst inte klippa av snutten håret ju :/

Sen åkte vi hem, åt god mat, bakade kladdkaka, mös framför Bolibompa, och huxflux va' det dax för barnen att gå och lägga sig. Själv va' jag skitslut efter en dag full med städ, tvätt, bakning plus en tur till staden. jag ramlade i säng redan innan kl.21. Läste lite, sen somnade jag. Ändå va' jag trött imorse..haha!

Nä nu ska jag gå och ta lille Leon. Hör honom på babyvakten, hur han leker och röjer däruppe :) Ha en bra dag!


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0