Bm-besök!

Godkväll! Ramlar in här en snabbis, innan sängen och boken drar mig vidare :)

Har varit hos bm idag. Gjorde bort mig på vägen dit, såklart. Jag och Elida hade bestämt att vi skulle gå in själva. Sagt och gjort. När vi kom fram till hissen så gick en man och en kvinna in före oss, och tryckte på knappen. Jag noterade bara att hon va' gravid, och vi åkte med. När hissdörrarna öppnades gick vi ut, men jag kände inte igen mig. Konstigt! På en skylt stod det "Familjerådgivning", och det andra paret gick iväg i korridoren. Fick gå tebax in i hissen, tillsammans med en kvinna som skulle ner. Hon tittade lustigt på oss, och jag fick ju förklara att "Jag förmodade att de skulle till samma ställe som vi, eftersom hon oxå va' gravid". Jaja, nästa gång ska jag kolla vilken knapp som det trycks på, oavsett hissällskap! :)

Hos bm gick det bra. Mitt blodtryck va' nååååågot högre, men det brukar det va' just på slutet av graviditeten. Fick dock ligga ner en stund, och bm tog om det flera ggr. Urinen visade inget, så det e' säkert bara stress osv. Sf-måttet ligger nu på 32. Lär inte öka så mkt mera, då magen börjat sjunka. Lilla hjärtat slog 133 slag/minut och lilla huvudet e' fixerat. Inte konstigt att jag haft den här skärande/stickande känslan nertill den senaste veckan!

Bm ringde även till förlossningen, och bokade in oss för induktion. Det e' nära nu! Gud så nära! Ska man börja bli nervös..??

Väl hemma från stan lagade maken mat. Sen drog jag iväg på Me&Iparty med Magda och hennes mamma. Det fanns en del fint, men jag fastnade bara riktigt för en t-shirt med cirkusmotiv, till Leon. Hade spanat in den i förväg på hemsidan :) Kom hem strax efter kl.20. Då hade Johan lagt de små, och sen fikade vi andra lite frallor.

Nu ligger allihopa, tom maken, som visst däckade i sängen med kläderna på..hihi. Jag ska själv slänga mig i säng nu, och läsa lite. Imorgonbitti drar jag och Magda till stan, så då får man väl va' lite utvilad ;)

Nattinatt! :)


Kommentarer:
Postat av: Hellyh

Hahaha, det är inte alltid så lätt att veta vart folk ska. Jag hade säkert gjort likadant, och följt efter dem. Virrig som jag är.



Så underbart att ni snart har erat lillfjun hos er!

2012-02-24 @ 00:02:43
URL: http://standbyhellyh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0