Otäckt

Vaknade upp till härliga 22 minus. Yaaaay! Det e' så skönt när det fryser till is i näsborrarna vid minsta lilla andetag. Fick upp de stora barnen snabbt, men Elliot har ont i magen, och får stanna hemma idag. För mkt av det goda i helgen..? ;)

I fredagskväll jobbade jag. Det va' fullt ös, men då går tiden snabbt, och jag va' hemma igen strax efter kl.21. Kom i säng ganska tidigt, för jag skulle börja jobba redan kl.07 på lördagmorgon. Det va' inte lockande att gå upp när klockan ringde 05.30. Men det gick. Jobbade hela dagen, och på kvällen blev det melodifestivalmys med familjen.

Söndagmorgon ringde klockan åter igen 05.30. Jag tyckte det va' kallt när jag va' ute med Laban, men blev lite chockad när termometern visade på drygt minus 24! Milde tid! Jag traskade iväg till jobbet, med neddragen mössa och uppdragen halsduk. Glasögonen immade igen, och jag såg inte ett dugg. Vitt bara, överallt. Kom fram till slut iaf :)

Igår hade vi en tuff dag på jobbet. Det va' massor att göra hela tiden. När jag gick hem kl.16 va' jag sååå slut! Både fysiskt och psykiskt. Det va' så skönt att komma hem, mysa med familjen och äta god mat och sen lite gott till kvällen.

När barnen hade duschat och lagt sig så mös vi ner oss i sängen, och kollade på den nya svenska serien Äkta människor. Lite halvskum sådär. Kände efter ett tag att jag började få ont i ena sidan, och lite i ryggen, och tänkte att jag låg väl konstigt eller snett. Försökte räta upp mig, men då fick jag värsta sammandragningen, som gjorde jätteont. Den höll i sig ett bra tag, och jag fick verkligen andas igenom den för att stå ut. Har haft mkt sammandragningar vid ansträngning, men aldrig i vila, och inte heller några som gjort ont. Jag blev livrädd! Efter 10 min kom nästa, och den gjorde precis lika ont. Då började jag få panik. Johan fick hämta två panodil, och jag försökte lugna ner mig, vilket inte va' så lätt. Men sen blev det lugnt. Jag låg i sängen och vågade knappt röra mig. Mini hickade och bökade runt i magen, och allt återgick till det normala igen. Sov sen bra hela natten, men skräcken sitter fortfarande i litegrann. Det va' så otäckt! Liiite tidigt än liksom.

I em ska jag till läkaren, så tänkte prata med henne om det. Om jag kanske borde sluta jobba helt redan nu, eller om jag bara ska ta bort dagturer och jobba kortkvällar. Jag kanske har jobbat lite väl mkt de senaste veckorna. 10 dagar/kvällar på 14 dagar.

Nu ska jag strax gå upp till mina små. Sen blir det lugnt. Ska försöka att inte göra för mkt. Min kropp behöver nog lite vila.

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0