Bra dag!

Idag fick jag dra upp alla barnen. I vanliga fall ligger de små och drar sig till kl.09, medans de stora e' uppe vid 7, men idag fick alltså alla gå upp. Det gick mkt bättre än väntat. Leon blev lite tjurig när han blev väckt så tidigt, men piggnade till när han fick frukost :) Sen borstade vi tänder, hår, mös i soffan ett tag, klädde på oss och traskade iväg.

 

Väl framme på skolan va' det dax för chi gong. Va' imponerad man blir av att barnen lyckas koncentrera sig så bra! Så himla duktiga! Holly och Leon tittade först på, men när det va' dax för samlingen så satte de sig i ringen, lyssnade och "va' med". Stolt man blir!


 

Efter samlingen va' det dax för gympa. Vi gick allihopa ner till sporthallen. Småttingarna sprang av sig som tusan därinne. Kanonbra ställe att rasta dem på ;) Barnen delades in i fyra lag. Det gjordes upp en sorts stafettbana, där barnen skulle springa runt några koner först, sen hoppa i en stor madrass och slutligen kasta en ärtpåse i en rockring. Om man missade så fick man springa ett extravarv runt några andra koner, innan man fick springa tebax till sitt lag, och lämna ärtpåsen till näste man. Jättekul verkade alla tycka :)

 

 

Efter gympan gick vi upp till klassrummet igen. Det va' dax för saga och fruktstund. Jag och barnen följde dock med en fröken in i ett annat rum, för att ha själva utvecklingssamtalet. Det gick jättebra. Elliot e' duktig i skolan, e' en bra kompis och trygg i sig själv. Hon sa att han måste ha fått det efter sin mamma. Att jag e' unik som valt att vara hemma med barnen så länge, som sätter barnen främst i alla lägen och struntar i hur "alla andra" gör. Det värmde att få höra, kan jag lova er! Att få va' med mina barn e' det viktigaste i hela världen! Jag kommer aldrig att ångra att jag lever mitt liv för dem! Detta e' en tid som aldrig kommer tebax <3

 

Runt halv 11 traskade vi hemåt igen. Vi fixade köttbullemackor och varm o'boy. Gottigt! Sen dess har jag diskat och dammsugit, de stora barnen har kommit hem från skolan och lille Leon sover sen en timme tebax. Jag tänker inte göra så mkt mera nytta idag. Måste ju orka jobba ikväll oxå :)

 

Saknar energi för tillfället. Det har hänt en del i mitt liv som tömt mig totalt på detta. Men jag måste hädanefter sätta mig själv främst. Jag kan inte tänka på alla andra, och spec inte när det gäller folk som bara tar, aldrig ger. E' så glad för mina fina barn och min fina man. Utan er vore jag inget <3


Kommentarer:
Postat av: Malin

tycker du är duktig som kämpar på!! Energitjuvar kommer man nog aldrig ifrån då det alltid verkar som det måste vara nått... Man får tänka på de fina man har här i livet <3 kram

2012-01-24 @ 14:40:33
URL: http://therealsweetiemix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0