Fix

Hemma, efter en dryg kväll på jobbet. Det kan ju inte alltid va' tipp topp :) Kom iaf hem till finaste familjen och nybakad rooosa sockerkaka. Jag har det bra :) De små sover och de stora ska i säng. Slarvat med sovtider nu under lovet, så vi får ta oss i kragen och gå upp någorlunda tidigt imorgon. Idag va' det inte första gången vi sov till 09.30 liksom ;) Men e' man ledig så e' man.

Idag har vi bara varit hemma. Vi har fixat och donat. Plockat och sorterat. Städat och diskat. Julen e' snart ett minne blott i vårt hus. Stjärnorna har flyttat in i sina lådor igen, och likaså alla tomtar. Utebelysningen ryker väl imorgon. Skönt när det börjar bli som vanligt igen. Faktiskt!

Imorgon e' det studiedag för kidsen, men älskling ska jobba. Själv vet jag inte än hur jag jobbar denna veckan. Känns nästan lyxigt med en helt tom vecka. Dock brukar en vecka inte va' tom så väldigt länge ;)

Har fått tid till både nästa UL och till läkaren. Denna läkare kommer att bestämma när vi ska in till förlossningen för bedömning/igångsättning. Känns nästan overkligt, men ändå så börjar dörren att glänta. Om jag e' redo..? Njäe, det kan jag inte påstå. Även om jag inte har ngn lust att gå gravid ett år till, hur mysigt det än e', så känns det lustigt att det snart e' över. Spjälsängen står så fint här bredvid, men tänk att det snart kommer att ligga en liten bebis där. Vår bebis. Ännu en lillebror eller lillasyster. Ännu ett litet mirakel <3

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0