Fullt ös

Goddagens! Har haft fullt upp idag, så det har inte blivit mkt sittande vid datorn. Wow! :) Jag har nog kommit på varför jag e' så himla trött om dagarna. Min morgon börjar tidigt. Jag går upp, ut med vovven, fixar frukost, väcker barn blablabla.. Om jag sen efter frukosten inte tar itu med ngt av alla måsten, utan tex sätter mig vid datorn, då kan jag bli sittande här ett bra tag. Även om jag inte har ngt spec att skriva om, eller ngn spec blogg att läsa så fastnar jag. Jag slösurfar, läser de mest ointressanta sakerna som finns, loggar in på tradera och internetbanken 100 ggr.. Totalt meningslös tid alltså! Jag blir så seg av att bara sitta. Men, om jag däremot sätter igång med tvätt och städning efter frukosten, pysslar med barnen, förbereder lunchen, gör rent i kaninburen.. då e' jag inte alls trött när lille Leon lagt sig för att sova middag. Jag fastnade visst i en tröttperiod efter att jag va' så himla sjuk under julhelgen. Hög feber, jobbig hosta, ont i kroppen, snorigt sinne.. Jag orkade verkligen inte göra ngt alls, nästan, vilket e' ganska så förståeligt.

Nu känner jag mig dock som mig själv igen. Jag har tvättat och vikt en massa tvätt idag. Golven e' dammsugda, det e' undanplockat, lunchen e' lagad och uppäten, disken diskad.. Nu ska jag strax bege mig ner i tvättstugan igen, och ta upp nästa lass. Man blir aldrig riktigt färdig, men det e' så himla skönt när det rullar på :)

Inatt satt jag uppe ett tag, och innan jag ramlade i säng så gick jag såklart upp och tittade till alla barnen. När jag kom in till småttingarnas rum så va' Leons säng tom. Jag gick vidare in till Hollys hörna, och i hennes säng låg de och sov så sött ihop. Va' tvungen att fota dem :)

<3


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0