Pigg..?

Började dagen någorlunda pigg. Ok, jag ska inte ljuga, men vi va' uppe innan kl.07 iaf ;) Väckte de stora barnen, käkade frukost, flätade hår och sen mös kidsen i soffan framför tv:n en stund. Skönt när man kan ta det lugnt på morgonen, och inte behöver stressa. Om knappt en halvtimme ska småttingarna upp, så jag passar på att sitta här en stund nu. Välbehövligt :)

Hade en mkt bra dag igår! Skulle som sagt hämta Elliot + kompis i skolan, och det gick bra. Väl hemma igen så stod Magda och Elina utanför och väntade på oss. Mina små fick lunch, som jag värmde snabbt i mikron. Det e' bra med rester ;) Sen bakade jag inte bara en utan två kladdkakor. En med vit choklad och en utan. Tyvärr så va' inte chokladen samarbetsvillig igår, utan den bara klumpade ihop sig under smältningen och blev grynig. Men det gick att äta iaf ;) Det blev mkt snack och skratt. Det behövde jag!

Igår skulle jag för första gången i mitt liv göra en köttfärslimpa. Superenkelt, tycker säkert de flesta. Och ja, det va' inga problem. Men väl i ugnen flöt den ut en del, och jag hade nog för mkt vätska i.. Nåja, god blev den iaf, och när maken rullade in på uppfarten så va' maten nästan klar. Perfekt! :) Nästa gång blir den bättre!

Fick en väldigt glad överraskning när jag hämtade posten igår. Min fina vän Anna hade skickat ett set Barbapapa-kläder åt Mini, som hennes Alfred växt ur. Jättesnällt och gulligt gjort! Det finns stjärnor <3

Får c vad denna dagen har att bjuda på :)

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0