Sovmorgon

Tjo, en lugn stund vid datorn. Ja tack! :) Förutom ett trevligt telefonsamtal med min vän Jenny, så har jag hållt igång hela dagen. Iofs så fixade jag både disken och dammsög när vi pratade, men ni fattar :) Att bara sätta sig ner, andas, medans tvätten ligger nyvikt på sängen och två nya maskiner snurrar nere i tvättstugan. Det e' härligt! :)

Jag jobbade igårkväll, i ösregn och senare snöblandat regn. Lovely! Det e' rätt skönt att slippa jobba i snö och kyla, men ösregn känns ändå lite trist i januarimånad. Inte riktigt passande.

Inatt vaknade jag av att mitt öra värkte. Inte igen! Fick gå upp och ta tabletter samt örondroppar, sen tog det minst en timme innan jag kunde somna om igen. När jag vaknade så gjorde det inte lika ont längre, men smärtan e' ändå kvar. Jäkla skit! Får väl ringa läkaren om det fortsätter.

Vaknade sent imorse. Inte förrän 09.30. Gutt med sovmorgon :) Hela dagen har jag som sagt hållt på här hemma. Barnen har pysslat och haft sig. Hollys nya intresse e' att klippa sönder papper. Det tycker hon e' skitkul! Helst ska man skriva ut ngn bild åt henne, med Byggare Bob på, och sen målar hon den och klipper sönder. Tokungen :)

Bemanningen ringde förut, och undrade om jag kunde jobba ikväll. Jag tog det, såklart. Ska inte jobba så himla länge till, så lika bra. E' bara obokad på fredag, annars har jag jobb varje dag denna veckan. Tänkte jobba februari ut, om jag får må bra :)

Imorgon e' det dax för bm-besök igen. Hoppas att Johan kan följa med denna gången, och lyssna på Minis lilla hjärta. Han har inte fått höra hjärtljuden än. Vi ska va' där 14.30, sen börjar jag jobba kl.16. Synd att vi inte har MVC här ute på landet ;)

Nähä, nu ska strax lille Leon upp. Han somnade sent, eftersom vi sov så himla länge imorse, så han får sova en stund till. Så kan det bli när man e' ledig :)

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0