Trots och stress!

Äntligen fredag! Efter en morgon med massa trots och stress sitter jag nu här i lugn och ro och bara njuter av tystnaden. Elliot va' omöjlig nu på morgonen, och tjöt som en liten bebis. Underbart! Det slutade med att mamman blev arg, och nu sitter jag här med dåligt samvete istället. Mitt tålamod e' verkligen inte detsamma längre. Det e' sådana här dagar som man önskar att Johan nån gång fick uppleva. Han jobbar ju alltid på vardagar, så han "slipper" denna stress och tidspress när barnen måste upp och komma iväg på speciella tider. Lyx ;)

Om en stund ska jag väcka mina små, sen kör det igång igen. Först frukost, sen ska alla vardagliga rutiner klaras av, barnen ska sysselsättas, mellis ska fixas, sedan lunch, sen slänga lillen i säng och sen fixa fika till de stora barnen. Det går i ett :)

Igår vek jag alla små, nytvättade bebiskläder. Verkligen terapi för själen :) Har tvättat klädseln till babyskyddet och satt på oxå, och en åkpåse e' på väg hem. Allt börjar bli klart nu. Det känns nästan overkligt! En sängmobil står på mammans önskelista nu, och gärna en ny skötväska oxå. Men det e' egentligen bara "vill ha" grejer, som lika gärna kan inhandlas efter Minis ankomst ;)

Ikväll ska jag jobba, så familjen får ha fredagsmys utan mig. Men jag e' ju hemma igen strax efter kl.21 :) Imorgonkväll väntar jobb igen, men på söndag e' jag ledig. Då väntar ev. en tripp till Kalmar. Mys att komma iväg allihop! <3

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0