Trötta måndag

Måndag igen. En trött måndag, som så många ggr förut ;) Dock blev det ingen ofrivillig sovmorgon idag, utan jag hoppade (haha, eller hur) ur sängen kl.07, gick ut i morgonrock för att kissa vovven och väckte sedan de stora barnen. Shit, så trötta de va'! Jag fick nästan dra dem ur sängen. Men upp kom de, och frukost fick de i sig, en fläta gjordes på stora sessan, fruktburkar och gympapåsen packades, tänder borstades, och sen ramlade vi tom ner i soffan ett tag. Måndagar e' alltid värst. Då har man slappat hela helgen, och det e' svårt att komma igång igen.

När jag blev ensam här hemma så bäddade jag sängen, satt framför datorn, slog en pling till Magda och bara lullade runt i mitt tysta hus. Strax efter kl.09 väckte jag mina små. Vi åt frukost, jag fyllde diskmaskinen, de små lekte och busade, jag dammsög.. Sen gick vi ut en sväng i trädgården. Vi skulle egentligen bygga en snögubbe, men snön va' inte riktigt med på noterna. Hur mkt vi än rullade så blev det inte mer än vanliga, små snöbollar. Holly gjorde en snöängel, vi borstade av lilla bilen, åkte pulka runt huset.. Sen gick vi in med röda kinder och rinnande näsor. Köttbullemackor för de små och köttgryta + ris för mamman blev dagens lunch. Hade ju rester i kylen ;)

Nu sover lille Leon sött och de stora har precis kommit hem från skolan. Iofs lämnade Elida bara sin väska, sen rusade hon iväg mot backen. Bäst att njuta av snön så länge den ligger kvar :)

Imorgon blir det en annorlunda dag. Jag ska på utvecklingssamtal/besök för Elliot direkt på morgonen. Självklart kan Johan inte följa med, pga jobbet, så jag får gå själv. De små får förstås hänga på. Hade varit kul om man bara kunnat fokusera på Elliot, men det ska nog gå bra iaf. De brukar inte va' så jobbiga när vi e' iväg nånstans. Det jobbigaste blir väl att behöva dra upp dem ur sängarna redan kl.07. Wish me luck! ;)

Nu ska jag vika lite nytvättade bebiskläder, sen slappa. Ikväll blir det jobb för den här mamman, och pappan och barnen får lite ensamtid ihop :)

Bilder från idag!


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0