Snö

Då va' den här, första skoldagen efter ett härligt jullov. Va' fort det gick! Vi hade lätt kunnat va' lediga minst en vecka till. Det va' riktigt drygt att komma upp imorse. Johan fick tjata på mig flera ggr, innan jag till sist ramlade ur sängen. Fy så trött jag va'! När maken kört iväg för att jobba så väckte jag de stora barnen. Om de va' trötta behöver ni inte ens fråga. Milde tid! Haha! Men upp kom de iaf. De lär somna bums ikväll :)

När kidsen dragit iväg till skolan så lade jag mig och läste. Nu e' boken jag fick i julklapp utläst. Tigerkvinnan av Katerina Janouch. Jättebra va' den! Detta va' den fjärde boken i serien, men jag har inte läst de andra 3. Kanske borde utöka min boksamling med dem dock :)

"Tigerkvinnan är den fjärde delen i romanserien om barnmorskan Cecilia Lund där relationerna, familjen och kärleken står i centrum. De tre tidigare är Bedragen, Systerskap och Hittebarnet."

Ikväll ska jag börja på senaste tillskottet, Hungerelden av Eriksson och Axlander Sundquist. Har läst första delen som heter Kråkflickan, och den va' bra! 

Började med ett av mina pussel igårkväll. Åhh, va' kul det e' att pussla. Nackdelen e' ju att man lätt fastnar. Bara några bitar till, och så har det helt plötsligt gått en timme, till ;) Brukar drabbas av det där pusselsuget varje gång jag e' gravid, nu när jag tänker efter. Tur att man inte e' så stor, så att inte magen e' ivägen när man ligger halvböjd över bordet :)

Kl.09 drog jag upp mina små, och fixade frukost åt dem. Sen diskade jag (fyllde iaf maskinen och tryckte på knappen ;) och dammsög nedervåningen. Tvätten ska jag ta tag i när lille Leon sover middag. E' sugen på att ta fram mitt pussel, och lägga några bitar. Lär dock få "hjälp" av några små fingrar då ;)


Det snöade visst lite inatt :)


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0