Ont

Tjolahopp! Tisdagmorgon, och en lite annorlunda sådan. När Elida och Elliot kom hem från skolan igår så ville inte stora tjejen gå in. Hon ville hellre va' ute och leka på vändplatsen, i snöhögen. Igår va' snön dock mer som is än som snö, vilket resulterade i att hon halkade, och ena benet böjdes bakåt och liksom lite uppåt. Hon fick jätteont, och haltade hela em och kvällen. Nu gör det inte lika ont längre, säger hon, men hon har svårt att gå ordentligt, och lyfta på benet. Ingen svullnad eller rodnad syns, och hon skriker ju inte, utan vi tror att hon "bara" sträckt sig. Det blev en onaturlig vinkel för benet, och då e' det ju självklart att man har ont. Hon valde att stanna hemma från skolan idag, så får vi c hur det utvecklar sig. Om det blir bättre. Annars får vi ju självklart åka in och kolla upp det. Nu ligger hon iaf nerbäddad i soffan och spelar på sin telefon :)

Johan körde Elliot till skolan idag, så jag slapp ge mig ut. Har haft ont i ryggen sen i söndags, så det tackar vi för. Känns som ischiasvärk emellanåt, då det smyger sig ut på ena sidan och ner i benet. Hade problem med just detta när jag väntade Elliot, och blev sjukskriven väldigt tidigt. Sååå ont har jag dock inte denna gången, men jag känner av det när jag reser mig upp tex.

Igårkväll fixade vi iordning Minis garderob. Åhh, så mysigt att stå och vika och lägga in allt smått! Nu längtar man massor! Det räckte dock inte med de fyra trådbackar vi köpte, så vi får nog köpa fler..hihi. Känns bra att man börjar få ordning på allt!

Idag blir det lugnt. Jag ska strax väcka mina små, fixa frukost, dona lite, ta en dusch, och sen hämta Elliot i skolan. Ikväll ska jag jobba, så får väl försöka hinna med en stund i soffan medans lille Leon sover middag ;)


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0