Sista helgen

Lördag idag. Veckorna går fort. På måndag börjar Johan jobba igen efter sin semester. Ledsamt! Men vardagen kommer säkert att infinna sig snabbt. Synd bara att han börjar sin första vecka med jour :/

Jag har jobbat varje kväll denna vecka. 5 kvällar i rad. Känner mig ngt sliten, men idag e' jag iaf ledig :) Jobbar dock imorgon igen ;) Det går jättebra med Valje när jag jobbar. Jag pumpar ut ungefär 100 ml. Han e' glad och nöjd även när Johan e' ensam med honom. Vilken fantastisk bebis vi har! I förrgår fjantade han sig när vi skulle sova. Han låg bara och skrattade och pratade. Jag lade honom då i spjälsängen, och tänkte att han "ropar" väl efter mig när han tramsat klart och vill somna vid bröstet, som han alltid gör. Men ungen somnar! Klockan va' strax efter 22, men han vaknar väl senare, trodde vi.När vi vaknade nästa morgon så sov han fortfarande. Kl.12 vaknade han! Första natten i egen säng!

Igårkväll skulle vi fika tunnbröd som Johan bakat. Valje somnade i soffan hos mig, så jag lade honom i hans säng medans vi åt. Men samma sak då. Han vaknade inte och sover än. Alltså, han vaknar aldrig på nätterna, men jag trodde nog att han skulle göra det nu när han låg ensam i sin säng. Men nä, han börjar bli stor. Och jag kan inte låta bli att sakna hans små fötter mot min mage, hans små fingrar mot min kind, hans små andetag i mitt öra..

Bara jag och Holly e' vakna. Jag dricker mitt heta te och äter Johans goda tunnbröd. Farligt med så gott bröd. Jag kan ju äta 20 st ;) Ska njuta av min lediga dag nu. Kommer bli underbart att slippa stressa till jobbet ikväll :)

 


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0