Vardagen e' nära

Har haft en superhärlig vecka! Förra lördagen kom familjen Mårtensson hit, och vi har haft många underbara dagar ihop. Jenny e' en barndomsvän till mig. Vi har i stort sett växt upp ihop. Hon bodde i samma trappuppgång som jag när vi va' barn. Har hunnit med mkt denna veckan. Vi har varit i stan och lekt och ätit glass, på Nils Holgerssons värld, på marknad.. Grillat en massa har vi oxå gjort, och männen har varit på lite andra utflykter med de stora barnen. Det kändes inte som att vi inte träffats på ett helt år, men det e' ju faktiskt så länge. Ett bevis på att man faktiskt kan behålla kontakten med varandra, även om det e' nära 40 mil emellan. Saknar er så! <3

Igår hade vi en lugn dag. Det kom regn och sol om vartannat. Så fort man gick ut började det regna, och så fort man gick in kom solen fram ;) På kvällen åkte vi in till maxi och handlade lite. Blöjförrådet behövde fyllas på ;) Sen blev det filmmys med barnen, innan de skulle sova. Vi andra (jag, Johan och brorsan) skulle c en äventyrsfilm sen, men jag gick ifrån emellanåt. Mespropp som jag e' ;) Den handlade om ett forskarteam, som utforskade grottor flera km under markytan. Det blev orkan och grottorna fylldes med vatten. Folk drunknade till höger och vänster, fastnade med håret i repet och fick skalpen avsliten.. Ja, inte min typ av film alltså ;) En överlevde. Bra statistik ;)

Igår hittade jag äntligen en unicornmössa till lilla V. Blev så himla glad! Har även hittat lite annat smått och gott under veckan. Finns det ngt roligare än att handla barnkläder..??!! :) Det känns som julafton varje gång det ligger ett paket i brevlådan :)

Idag jobbar Johan en sväng. Imorgon börjar han på sin sista semestervecka, och jag ska jobba 5 av 7 kvällar. Tjohoo! :) Va' fort denna semestern har gått! Helt sjukt! Snart börjar skolan igen, och Holly börjar på dagis. Vardagen e' nära. Men jag tänker njuta av denna tid, så mkt det bara går :)

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0