Midsommar

Jaha, redan torsdag, och nästan en hel vecka sen jag uppdaterade bloggen. Appen på telefonen har inte funkat, så jag skyller på det. Har sällan tid att sätta mig vid datorn ju ;)

Det har varit full rulle här hemma. I fredags va' det avslutning i skolan för Elida och Elliot. Efter avslutningen i kyrkan drog vi hem och snabbfikade med Johans föräldrar. Sen packade vi in oss i bilen och körde mot Värnamo. Världens bästa syster Stina har ju tagit studenten! God mat bjöds det på, och massa folk va' på plats för att fira henne. Över 70 pers. Oh, the joy! ;)

I lördags blev det en liten tur in till staden. Johan släppte av mig, sen körde han hem till sina föräldrar för att hämta lite virke som hans pappa sågat upp. Under tiden spatserade jag runt på stan, helt själv, i kanske en kvart, innan jag ringde och bad om att få bli hämtad. Det va' skönt att bara gå runt och titta lite, men jag hittade ingenting. Och jag saknade min lilla Valje, som sov så sött i bilen <3

I söndags satte Johan och hans pappa in vår nya ytterdörr. Vilken skillnad det blev! Nu måste huset målas snart!

Måndag va' första riktiga dagen på sommarlovet för barnen. Det kändes dock lustigt att Johan va' tvungen att åka och jobba. Nu vill vi att han ska ha semester! Veckan har vi fyllt med lek och glassätning, samt alla vardagliga sysslor som man aldrig kommer undan.

Igår åkte vi till maxi och storhandlade. Men vi blev ganska chockade, när vi hade handlat färdigt, och självscannern visade på hur lite som helst! Nåja, vi verkade ha fått med oss det mesta iaf :)

Imorgon e' det midsommar. Vi ska som vanligt ut på Marsö, och fira där med Johans släkt. Efter 16 år känns det fortfarande inte som min släkt och familj, tyvärr. Därför e' det jättekul att min pappa och hans sambo ska följa med dit i år, och fira med oss. Längtar!

Nähä, dax att fixa lite nu, innan barnen vaknar. Ville bara ge er ett livstecken :)




Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0