Regn..

Tisdag. Märks det att jag räknar ner eller..??!! Nu jobbar Johan bara onsdag och torsdag, ja och idag gietvis, sen e' det semester! Wohoo! Som vi längtar! Det märks på honom nu att han jobbat för mkt, att han behöver va' ledig lite. Han har alltid varit morgontrött, och seg på att få upp ur sängen, men nu e' det extremt! Jag får liksom gå upp och tjata, och sen till slut sparka honom ur sängen! Och nä, jag överdriver inte!

För min del börjar det oxå att dra ihop sig. Det e' ju tänkt att jag ska börja jobba lite kvällar när Johan har semester. Men bara tanken på att vara ifrån min lilla bebis får mitt hjärta och mage att snöra ihop sig, och jag får knappt ngn luft. Även om det e' för hans skull i slutändan, för att han ska kunna va' hemma så länge som möjligt, så gör det så ont! Men jag får ju testa, och c hur det känns. Jag kommer att va' borta max 5 timmar, så det blir troligtvis bara ett mål som Johan måste ge honom. Ska försöka pumpa ur i veckan, och c om han tar flaskan. Tänker inte börja med ersättning när amning, sömn osv funkar så otroligt bra! Han går upp jättebra i vikt, och många tycker att han ser mer ut att va' ett halvår än dryga 3 månader. Ändå sover han hela nätterna och äter inte spec tätt om dagarna heller. Det e' bra med grädde ;)

Igår va' det så jäkla tråkigt väder! Regnet bara vräkte ner, i princip hela dagen. Jag sprang ut snabbisar med vovvarna, men på kvällen va' jag tvungen att gå lite längre. Skitväder! Idag e' det ngt bättre, men himlen e' grå, och det regnar från och till. Innedag med andra ord!

Nu ska jag ta tag i alla måsten, innan lilla Valje vaknar. Bye!


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0