Regn

Måndag igen då, och alltså vardag för oss alla. Jag glömde ställa klockan igårkväll, och vaknade med ett ryck kl.07.20! Gillar inte att börja morgonen med stress, men det gick bra. Barnen kom i tid till skolan, och Elida fick med sig gympakläderna :)

Tvättade och städade lite på fm, sen gick jag och småttingarna och tog en glass med Magda och Elina. Det va' kanonväder, och jag va' glad över att jag kom ihåg att smörja in de små med solkräm. Vi va' på skolgården ett tag, och lät barnen leka runt. Lilla Valje vaknade, och fick lite mat. kom regnet. Först va' det inte så farligt, några droppar bara. Det övergick i vanligt regn, men sen öppnade sig himlen helt och hållet. Vi kunde inte precis springa hem heller, då Leon skulle plaska i varenda pöl på vägen. Det va' bara att acceptera att vi alla behövde nya kläder när vi kom hem. Och lagom tills vi kommit hem så kom solen fram igen ;)

Nu e' Elida hos en kompis, och jag borde alltså ha ett barn mindre. Istället har Elliot två kompisar här, så det jämnade ju ut sig bra ;)

Ska fortsätta vika min tvätt, innan Valje vaknar. Den lyxliraren kunde ju iaf sova sig igenom regnet, i lugn och ro ;)

 

Denna lilla "skönhet" hittade Elida i vår trädgård :)


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0