Sista dagen

Äntligen torsdag! Sista dagen för Johan på jobbet! Iofs har han sagt att han kanske ska jobba lite på lördag, men det blir inte samma sak, och på hans egna villkor. Så ikväll myser vi ner oss i soffan med lite gott gott, och njuter av att inte behöva ställa ngn klocka imorgonbitti. Wiiie! :)

Igårmorse vaknade jag jättetidigt, av att Valje va' skitledsen. Han gnällde och va' het som en kamin. Ville bara snutta, så jag kunde inte gå upp och leta fram termometern. Vi somnade tätt ihop, och när jag vaknade flera timmar senare, så va' han knappt varm längre. Han fick sova vidare, och sen va' han pigg och glad hela dagen. Skönt det!

Tråkväder igår oxå. Det regnade som tusan! Helt plötsligt sprack det upp, och solen sken, men sen blev det grått och kallt igen. Vilken sommar! Hoppas verkligen att det blir bättre väder snart!

Idag blir det lugnt. Ska städa lite, som vanligt alltså. Tvätten behöver oxå få sig en omgång, och jag ska börja gå igenom Leons garderob. Han har en snedgarderob, där vi förvarar allt mellan himmel och jord. Mest barnkläder och andra barnsaker, så som åkpåsar, babygym, bilstolar osv. Nu ska jag sälja av allt som jag inte vill spara. I nuläget blir det liksom ingen mer bebis här, och om det skulle bli det om några år så köper vi ju allt nytt. Ska bara spara det som man har fina minnen av. Man kan ju liksom inte ha tio flyttlådor fulla med massa minnen. Vi har inte plats till det.

Ska gå upp och ta min lilla Leon nu, som snackar för fullt hör jag :) Sen kör dagen igång! :)

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0