Söndag

Och så va' det redan söndag, och helgen e' snart slut, igen. Tur att det e' helgdag på onsdag :)

Vad har vi hittat på sen sist då..? Jo, i fredags åt vi pizza och sen såg vi såklart sista avsnittet av Let's dance, och frossade goooodis. Anton och Sigrid vann. Yes!

Igår gick jag upp tidigt, för att äta frukost i lugn och ro. Men tji fick jag, för alla barnen va' uppe innan 8 ;) Efter frukosten städade jag. Dammsög, torkade golv, skurade toaletter, diskade osv. Johan soooov som en gris igenom hela mitt stök. Fattar inte hur man kan sova så djupt! Vi har liksom ingen dörr till vårt sovrum heller, och huset e' ganska lyhört.

Elida åkte till en kompis kl.11, och kom inte hem igen förrän halv 5. "Åhh, vi skulle ju åkt till stan. Bara gå runt, äta lite glass..", sa Johan. What..??!! Han som nästan aldrig vill åka nånstans när han e' ledig! Vi bestämde att vi ska åka nästa helg. Elliot fyller år på fredag, så på lördag ska vi nog gå på Mc Donalds och ha en mysig dag. Enda kruxet e' att Elida e' bjuden på kalas den dagen. Men hon får själv välja vad hon vill.

Jag har fått en liten "bula" i mitt ena öga. En vagel..? Ögat e' helt rött i ena kanten, och det ömmar och rinner. Skitjobbigt! Så nu blir det sminkfritt ett tag. Jag ser så himla trött ut på alla bilder, även fast jag inte e' det. Hoppas det går över snart!

Vet inte vad som händer idag. Bara jag och Holly som e' vakna. Jag har tvätt i källaren som ska hängas, och tvätt som hänger som ska vikas. Disken från igårkväll står och glor på mig, så jag får väl ta tag i det med. När resten av familjen vaknar kommer det redan va' färdigstädat här. Så himla skönt!


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0