Ajaj!

Visst e' det trevligt när man försover sig. Eller inte. Imorse vaknade jag tiiiidigt. Redan innan halv 5. Gick upp och kissade, och hade sen jättesvårt för att somna om. Minns att jag tänkte innan jag somnade att det knappt va' lönt, då jag skulle upp igen vid 7. Nu blev det ju inte så. När jag slog upp ögonen nästa gång, så va' klockan halv 8! Jag vet att Johan stängde av alarmet ngn gång innan dess, men sen sov vi så gott igen ;) Flög iaf upp när jag insåg vad klockan verkligen va' :)

Väckte de stora barnen, fram med frukost, packa fruktburkar, fram med ytterkläder.. Inte förrän efter frukosten, när det va' dax att traska iväg, säger Elida att hon inte mår bra. Hon e' yr och känner sig slö i kroppen. Bara till att bädda ner henne i soffan, kasta av mig morgonrocken, på med lite kläder och sen rusa iväg till skolan med Elliot. Det hade ringt in när vi kom fram, men klasskompisarna stod fortfarande i korridoren och klädde av sig när vi kom upp. Hans ena fröken lade förstås märke till mig direkt, och frågade om det va' lugnt i magen, hur långt det e' kvar osv. Och självklart va' hon tvungen att känna på magen, när jag sa att det bara e' två veckor kvar till BF. Visst e' det kul när folk känner och klämmer! Eller inte!

Gick sen bort till Elidas klassrum, som ligger i samma korridor, och berättade att hon inte kommer idag. Typiskt, för hon skulle ju följa med en kompis hem idag. De e' tre tjejer som ska va' med i melodifestivalen på skolan om två veckor, och de ska öva en massa.

Sen stressade jag hem, så Johan skulle kunna köra iväg och jobba. Hade ont som faaaaaan i nedre delen av magen, som ett ömt band, plus sammandragningar, som kommer när jag stressar. Fick sätta mig ner ett tag, och då gick det över. Nu har jag både plockat undan lite och dammsugit, utan att det har känts ngt. Skönt!

Har tre mysbarn i soffan, så jag tänkte ta en snabbdusch strax. Sen blir det nog en tripp till affären, för "sjuklingen" va' visst sugen på nå't :)

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0