Ny vikt

Hej hopp! Fullt ös idag. Jag gick upp redan kl.07, trots att det va' studiedag för de stora barnen. Åt frukost i lugn och ro, innan jag väckte 4 av 5 barn. Lilla Valje tog sovmorgon, som vanligt :)

Kl.10 skulle sköterskan från BVC komma, men hon kom inte förrän klockan va' nästan halv 11. Vi började med en vikt, eftersom Valje precis vaknat efter en lur i vagnen. Idag vägde vår gosse 3600 gram. En bra ökning från förra fredagen, då han vägde 3325 gram. Han e' så nöjd och lugn, och vaknar bara en snabbis runt 4 på natten, för att snutta lite, sen somnar han om igen. Godingen!

Johan kom hem kl.12, sen åkte han och tjejerna till stan. Elida skulle nämligen va' hos ögonläkaren kl.13. Jag och killarna valde att stanna hemma istället. Vi skulle egentligen åka till maxi, men jag kände inte för det idag. Bättre att va' hemma och ta det lugnt, när möjlighet finns ;)

Jag satt här och njöt av lugnet, när Elliot kom ner och sa "Mamma, Leon tvättar toaletten!" Unge alltså! ;)

Kommentarer:
Postat av: Emelie - mamma till Nellie & Ellion

Vad duktig han är :) Nästan så man blir sugen på en bebis, när du skriver att han är så duktig med mat & sömn.



Ellion var makalös fram tills han var 8 månader, somnade sen vaknade tidigt. Och skrek sig igenom vissa kvällar/dagar. Busen där. ;)



Tack snälla för din kommentar i bloggen.

Kramar.

2012-03-22 @ 15:28:44
URL: http://familjenbrocka.blogg.se/livet

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0