5 dagar gammal!

Ok, dax för en liten update kanske :) Idag e' lilla Valje 5 dagar gammal. Va' fort det går! Men även fast han nyss kom till oss, så känns det som att han varit här mkt längre. Man vänjer sig så fort. Nya rutiner börjar falla på plats. Amningen funkar kanoners och lillen e' så himla lugn och nöjd. Både igår och idag vaknade jag hur pigg som helst när klockan ringde 07. Solen hjälper ju till en del, när strålarna envist letar sig in genom persiennerna. Det gillas! :)

I måndags va' vi i Västervik igen. PKU-provet togs. Det gick bra, efter tredje sticket :/ Valje sa dock inte ett pip, men det gjorde ont i mammahjärtat när de grävde och hade sig i hans små händer och blodkärl. Han vägde 3030 gram, men nu har ju mjölken runnit till som bara den, så det vänder fort igen :)

Barnen e' så glada över sin nya lillebror. Det e' ett jäkla tjat om vem som ska hålla honom och alla ska pussas och kramas och ha sig. De erbjuder sig tom att gå och slänga bajsblöjor ;) Han e' så älskad, av oss allihop <3

Det e' så skönt att ha Johan hemma. Dagarna går dock sjukt fort, och på måndag börjar han jobba igen. Det gäller att njuta av den här första tiden. Älskling gör mkt med de stora barnen, så jag och Valje får lugn och ro. Det uppskattas enormt mkt, för snart e' vardagen här igen, och då e' jag själv med alla 5. Men det kommer gå bra det med :)

Jag mår oförskämt bra för att ha en liten nyföding här hemma. Har bara ont i min ena arm, där jag haft en nål. Det känns verkligen inte som att jag födde barn för 5 dagar sen. Otroligt att kroppen återhämtar sig så fort!

Nu ska vi mysa vidare här hemma :)

4 dagar gammal, på vagnpromenix <3


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0